Financieel dagblad

Intrixo Klantverhaal Financieel dagblad.

Rayif Ayyildiz vertelt: ‘Ik wilde in mijn bedrijf meer internationale focus aanbrengen,
omdat ik het gevoel had dat we over de grens nog veel kansen konden verzilveren.
G2O hielp ons bij het ontwikkelen van dat nieuwe, internationale merk. Dat begon
met de Brand Scan.

Financieel Dagblad Artikel

Intrixo Klantverhaal Financieel dagblad.

Rayif Ayyildiz vertelt: ‘Ik wilde in mijn bedrijf meer internationale focus aanbrengen,
omdat ik het gevoel had dat we over de grens nog veel kansen konden verzilveren.
G2O hielp ons bij het ontwikkelen van dat nieuwe, internationale merk. Dat begon
met de Brand Scan. En daarbij gingen ze echt heel diep. Intern, extern, klanten,
banken, ze hebben echt iedereen doorgezaagd over wie en wat wij precies waren.
Toen ze dat messcherp op hun vizier hadden, presenteerden ze een merkstrategie
waarin het werken aan groei centraal stond. De groei van onze klanten én die van
ons. Een schot in de roos.’

INGEWIKKELDE BUSINESS
Vervolgens ontwikkelde G2O een serie nieuwe naamvoorstellen, waar Intrixo uit naar
boven kwam. G2O-directeur Gijs Huisman vertelt: ‘De naam is een woordspeling en
afgeleid van ‘intricate’ wat ingewikkeld betekent. Uitzenden is een ingewikkelde
business, waarin je zeer flexibel moet zijn. Een klant kan vanmiddag om 15.00 uur
Intrixo bellen omdat hij morgenochtend om 06.00 uur vijftig mensen nodig heeft. Je
moet altijd de juiste mensen op de juiste plaats op de juiste tijd kunnen aanbieden
en klaar staan voor je klanten. Daarom klopt die naam zo perfect.’

STAPSGEWIJS EN GECOÖRDINEERD
Op basis van de brand strategie en de nieuwe naam ontwikkelde G2O een nieuwe
Brand Identity, die uiteindelijk in het hele bedrijf werd doorgevoerd. Rayif Ayyildiz
blikt terug: ‘Daar kwam meer bij kijken dan we dachten. Legal, 250 auto’s, petjes,
visitekaartjes, banken, crediteuren, debiteuren, overal moesten we over nadenken
en alles moest stapsgewijs en gecoördineerd worden aangepakt. Een heel leuk
proces, maar heel intensief. G2O heeft ons daarin zeer professioneel begeleid en
veel aandacht aan ons besteed.’

EÉN GROTE FAMILIE
Inmiddels is de rebranding grotendeels voltooid en begint de naam in te klinken in de
markt. Ayyildiz voelt hoe alles in elkaar grijpt. Hij legt uit: ‘Ons hele bedrijf voelt nu
professioneler, frisser en internationaler. Dat geeft een enorme boost en ik voel hoe
dat helpt in mijn internatonele doelstellingen, zowel bij klanten als prospects. Het
maakt mijn verhaal makkelijker, duidelijker en completer. Maar ook intern merk ik
het. We hebben dagelijks zo’n 1700 uitzendkrachten aan het werk en ook hen geeft
het een gevoel van verbondenheid en professionaliteit. Iedereen heeft t-shirts en
pennen en petten, de auto’s zien er geweldig uit. Zij zijn oprecht trots op ons bedrijf.
Dit nieuwe merk helpt me om er één grote, verbonden familie van te maken.’

Hoe een nieuw merk een onderneming overtuigend de grens over helpt

Het bedrijf Voorneputten Uitzendbureau is
25 jaar geleden opgericht. Directeur-eigenaar
Rayif Ayyildiz wilde zich meer internationaal
gaan prof ileren en zag in dat een update van
de huisstijl en misschien zelfs wel een nieuwe
naam voor zijn bedrijf nodig was. Wat volgde
was een zeer grootschalige rebranding-
operatie die veel tijd en energie koste. Maar
waar Rayif Ayyildiz direct de vruchten van plukt.Intrixo

Dit bericht delen op:

Overig nieuws